FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.YRC.fora.pl Strona Główna
->
Nowości
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Witamy na forum Young Riders Częstochowa ! Prosimy o zapoznanie się z REGULAMINAMI !!
----------------
REGULAMINY !
POWITALNIA
...::: KLUB :::...
----------------
Rekrutacja na Klubowicza
Samorząd Klubu
Sprawy Klubowe
Klubowicze
Sklepik Klubowy
Pamiętamy ! [*]
...::: ZLOTY / IMPREZY :::...
----------------
!! ZLOTY & SPOTY 2015 !!!
ZLOTY & SPOTY 2012 !!!
ZLOTY 2011
Relacje ze zlotów 2011
Zloty 2010
Relacje ze zlotów 2010
Ciekawe miejsca
...::: MOTOCYKLE :::...
----------------
Nowości
Ogólne
Wasze Motocykle
Tuning Mechaniczny
Tuning Wizualny
Serwis
Zrób to sam
Stunt
Sklepy
Off Topic
...::: OGŁOSZENIA :::...
----------------
Kupię
Sprzedam
Zamienię
Usługi
Inne (kupię/sprzedam)
Strefa Eksperta
...:::WSPÓŁPRACA:::...
----------------
WWW.SKUTERY.SLASK.PL Śląski Klub Skuterowy
WWW.ERSKOBIKE.PL Radomszczański Klub Skuterowy
...::: FORUM *YRC* :::...
----------------
KOSZ
Uwagi techniczne
Skargi/Zażalenia
***** KONTAKT Z ADMINISTRACJĄ *****
...::: SHOUTBOX :::...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Luki
Wysłany: Czw 16:27, 10 Cze 2010
Temat postu:
Z tyłu wygląda dość ciekawie tylko błotnik wywalić
Przód mi się nie podoba
Piwek
Wysłany: Śro 22:01, 09 Cze 2010
Temat postu: Sym Jet Sport X 50SR - prawie jak wyścigówka
Całkiem niedawno, na przykładzie Jet Sporta udowodniliśmy, jak przydatny w dużym mieście może być małolitrażowy skuter. Problem tkwi w tym, że na rynku dostępna jest szeroka gama rollerów o pojemności 50ccm. Od tanich chińskich marketówek, po sportowe jednoślady dostępne w sieciach dilerskich najbardziej prestiżowych japońskich marek. Kolejnym problemem, większym, była moja niechęć do wszystkiego, na czym porusza się jak z kijem w zadku, w pozycji sedesowej. Jak dobrze zauważyliście, „była"...
Na celownik wzięliśmy skuter, który jest gdzieś pośrodku. Nadal prezentuje on popularnie postrzeganą u nas jako „chińską" szkołę budowania jednośladów, a jednak celuje bardziej w klientelę produktów japońskich. Ważne jednak, że nie tylko ceną.
SYMpatyczne wykonanie
Jet Sport X 50SR już na pierwszy rzut oka wygląda jakoś tak porządnie. Spasowanie plastików i ich jakość jest co najmniej przyzwoita, kolorystyka i naklejki nie wyglądają chamsko. Nie uświadczymy tutaj wielkich napisów „turbo power!", to spory plus - nawet jeśli ktoś szczerze lubił takie eksponowanie niedostatków w mocy. Za sterami wita nas przejrzysty zestaw przyrządów, zegary posiadają opcję ściemnienia. Całość jest logicznie poukładana, do niczego nie można się przyczepić.
Sedesowe pozycje nie są moimi ulubionymi, ale nie jest źle. Sym oferuje sporo miejsca na nogi, nawet dla wyższych szoferów. Siedzenie jest wygodnie. Szkoda tylko, że schowek nie zmieści integralnego kasku. Wciskam guzik rozrusznika.
SYMboliczna moc
Pracujący cicho silnik to chłodzony powietrzem jednocylindrowiec o pojemności 49 ccm. W zablokowanej wersji nie radzi sobie przesadnie dobrze. Sytuacja zmienia się, kiedy siądziemy na skuter odblokowany. Dynamika staje się zadowalająca, powiedzieć można więcej - do 60 km/h dzieje się sporo. Na tyle sporo, że nie ma strachu przed innymi użytkownikami szos, zwłaszcza w ruchu miejskim. Szkoda tylko, że Jet Sportowi nagle zaczyna brakować chęci i przy 70 km/h następuje niemiły koniec. W tej kategorii konkurencyjny Kymco Super 9 jest po prostu lepszy.
Nadal nie ma tragedii, Sym zostawia pod światłami większość kierowców samochodów, radząc sobie nawet na szybszych trasach przelotowych. Oczywiście, wyprzedzanie przez ciężarówki nie należy do najprzyjemniejszych - osobiście znam kilka ciekawszych doznań w życiu. Niedociągnięcia w prędkości, Jet Sport nadrabia na hamowaniach. Tarczowe zestawy spowalniajające działają tak, jak działać powinny. Zatrzymanie się z maksymalnej prędkości praktycznie w miejscu, przed jakimś właśnie wymuszającym pierwszeństwo kierowcą autobusu, nie stanowi najmniejszego problemu. Zablokowanie przedniego koła to tylko i wyłącznie kwestia chęci.
Prowadzenie
Największym plusem usportowionego Syma jest łatwość z jaką się prowadzi. Dość twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z dobrymi hamulcami i dynamicznym przy miejskich prędkościach silnikiem daje udaną mieszankę. Przeciskanie się między autami, sprawne zmienianie pasów ruchu, czy unikanie dziur nie sprawia najmniejszych trudności. Wąska kierownica i racjonalnie rozstawione lusterka (oferujące niezłą widoczność) pozwala wcisnąć się w miejsca, w których nie wymiękają wyłącznie posiadacze rowerów. A przecież o to w miejskim ruchu chodzi.
Co więcej, Sym jest komfortowy, oczywiście w granicach jakie oferują pojazdy tej klasy. To nie Pan European, ale jak na skuter - jest dobrze. Szeroka i wygodna kanapa oraz dużo miejsca na nogi pozwalają spędzić na tym małym jednośladzie ciut więcej czasu. Mimo tego, wycieczki poza miasto raczej bym sobie odpuścił.
Gdyby było nieco szybciej
Jet Sport jest świetnie wykonany, dobrze się prowadzi i oferuje przyzwoity komfort. To dwusuwowa maszynka do upokarzania kierowców samochodów, w której zabrakło tylko trochę mocy. Odblokowana wersja jest słabsza od konkurencji i nieco zbyt powolna do szybkiego poruszania się po mieście. Zwłaszcza, a w momencie, kiedy robi się nieco luźniej. Sym ma sporą zaletę, którą jest cena. 6.999 zł to dużo, jeśli będziemy rozpatrywać pojazd w kategorii „chiński skuter". Jeśli popatrzymy na jakość wykonania, to wiemy na co idą te pieniądze. A to przecież prawie o 4 tysiące złotych mniej od Yamahy Aerox. Z drugiej strony o 300 złotych więcej od Kymco Super 9, które - może delikatnie słabiej wykonane - oferuje więcej w kwestiach osiągów.
Dane techniczne Sym Jet Sport X 50SR:
Wymiary, waga
długość 1860 mm
szerokość 670 mm
wysokość 1095 mm
waga 97 kg
Silnik
typ 2-suwowy, 1-cylindrowy
pojemność 49.4 ccm
zasilanie gaźnik
chłodzenie powietrze
Zawieszenie
przednie widelec teleskopowy
tylne wahacz - jeden amortyzator
Ogumienie
przednie 120/70-12
tylne 130/70-12
Hamulce
przedni tarcza (Ø 190 mm)
tylny tarcza (Ø 160 mm)
Inne
zbiornik paliwa 6,3 l
Nie jestem autorem wyżej wypisanego sprawozdania. Zostało ono skopiowane ze strony internetowej
www.scigacz.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by
JR9
for
stylerbb.net
Regulamin